11/9/08

O aceite do velón

Dende logo aínda temos moito que percorrer ata chegar aos 45 anos de servizo de Don Francisco, aínda que pode que algún este xa moi preto de conseguilo...
Este curioso azulexo que adorna unha rúa de Olivença/Olivenza, un pobo extremeño que foi sucesivamente español e portugués, pode ser un bo aliciente para comezar este novo curso que trae moitas novidades baixo o brazo.
Tras moitas horas como profesor de alterne o curso pasado, este ano comezarei con dúas asignaturas completamente novas, o latín de 4º de ESO (3 horas) e as Tecnoloxías da Información e comunicación de 1º de Bacharelato (4 horas). Impartirei tamén Latín I e Latín II nos cursos do Bacharelato (4 horas cada un).
Lonxe do síndrome da Aula Baleira, eu aínda precisaría un par de semanas máis antes de poñerme detrás do mostrador para atender aos novos clientes (son tantas as novidades, tantas as mercadorías que temos que colocar na tenda...)
E de algo deben valer as aulas virtuais, os nós que tecen as redes dos centaur@s, os proxectos e as viaxes dos dous mil anos, porque a matrícula aumentou espectacularmente. Vou ter 20 alumnos en Latín de 4º, outros 20 en Latín I e 10 en Latín II. Semella que voltamos aos tempos do BUP (non, non, que va, que daquela cheguei a ter ata 42 nun aula de 2º de BUP)
En 4º de ESO empezarei, como moitos outros compañeiros, co método de Orberg, Lingua Latina per se Ilustrata, nun primeiro paso da queima controlada de libros, que comezara xa nos anos 60 cos suxeitadores. Como tamén pasou en Andalucía, fixádevos no que di o propio Currículo do DOG de 13 de xullo de 2007: "...parece recomendable seguir un método natural en que as regras morfosintácticas se deduzan da práctica da lectura e da tradución e no cal a súa aprendizaxe sistemática constitúa unha segunda fase."
Niquelao.
Non semella que vaia facer moitas variacións nos cursos de Latín I e II, xa que non hai cambios substanciais no seu Currículo do DOG de 23 de xuño de 2008.
Onde si temos algún é no programa das probas de Selectividade de Latín para 2009, onde as novidades máis sinaladas son a introdución dunha pregunta de lectura en lugar da cuestión sobre arqueoloxía/historia, e a inclusión de Plauto e o teatro latino nos temas de Literatura, cambios resultado das reunións mantidas polo coordinador cos profesores de latín de toda a Gallaecia.
Pero as lecturas da Épica son de Ovidio, cando o autor resaltado no tema é Virxilio, as de Lírica son de Catulo, cando o autor do programa é Horacio, e na Oratoria propónse a lectura de Tácito, cando temos que estudiar a Cicerón. Só na Historiografía lecturas e programa coinciden na figura de Tito Livio.
Non houbese sido mellor elixir as lecturas dos autores resaltados nos temas de Literatura?
E de novo, logo da metamorfose anual en profesor de latín que normalmente coincide por estas datas, despois do catasterismo estival, é grato comprobar como hai cousas na rede que non cambian, só se transforman, mudan, pero non descansan, como a nosa polivalente Ana, responsable do blog de Linguas e Cultura Clásica, da fase Virtual do omnipresente internetenelaula, ou o pater Carlos, que subscribe/escribe outro que leva o sonoro nome de liñas temáticas.
Arrancamos.

3 comentarios:

Ana dijo...

Espero que hayas descansado tras la obligada desconexión, te esperan muchos retos interesantes este curso. Muchos ánimos con el comienzo de clase, seguro que será fantástico tener tanto chaval en clase.
Nos leemos.

Magister-Διδασκαλος dijo...

Debo responder por alusiones:
-45 años son muchos. Yo "solo" llevo 37...
-lo de las aulas vacías es antes de que empiecen las clases.Luego, tampoco se llenan tanto... Casi soy tan afortunado como tú: 18-15-11 (4º, 1º y 2º de latín).
Que empieces bien el curso. Nos veremos en noviembre, en enero, en abril...

Álvaro P. Vilariño dijo...

nos leemos, nos veremos